Barmarksträning för hockeyspelare

Nu är säsongen över för hockey och det gäller att även om inte matcher spelas att man håller igång för att vara i form inför kommande säsong. Det är den så kallade barmarksträningen för hockeyspelare som börjar. Även om man har inomhushallar där is finns året om så är det inte någon serie eller matcher som spelas under sommarhalvåret.

Se till att skaffa de saker som behövs för din barmarksträning. Off Ice kan det också kallas när man tränar på barmark. Om ni är ett gäng som tränar tillsammans så kan ni ju gå ihop och köpa lite utrustning var för att få bra träning hemmavid. Det kan vara hockeymål som ni ställer upp och kan träna slagskott och annat. Det gäller även att kunna hålla igång fysiskt och köra konditionsträning.

Löpning är en bra träning för din kondition. Se till att du regelbundet genomför dina löprundor nu under sommaren som gör att du håller din kondition där du vill ha den. Inför att du ger dig ut och springer så se till att du värmer upp ordentligt. Detta kan du göra genom att jogga lite lätt men det kan även vara bra att göra lite knälyft och veva med armarna. Det senare kan vara bra att börja med om du vet med dig att du kommer att intervallträna.

Se också till att du stretchar efter du varit ute och sprungit. Detta hjälper dig otroligt mycket. Vi hoppas naturligtvis att du kommer förbättra din kondition genom sommarens träning. Lycka till!!